We don’t meet Rhizome selection criteria… in 43 seconds!
L’altre dia vaig estar a la conferència de la directora de Rhizome, Lauren Cornell, al Espacio Movistar.
Jo hi anava a aprendre les últimes tendències en net.art… però de fet va fer un recorregut per les obres de sempre i les poques actuals que va ensenyar seguien la mateixa estètica que les anteriors. O sigui, que res de nou: tot i que va parlar de web 2.0 i de comunitats, els projectes actuals podrien haver estat fets perfectament l’any 94. Consulteu el del.icio.us de la sessió per fer-vos una idea del que dic. (ui… ja no el podeu consultar… l’ha esborrat… Consulteu doncs la crònica del Ganyet…)
La meva conclusió personal (i en funció dels meus interessos, és clar) va ser la mateixa que amb el videoart: si fas coses ben dissenyades o ben programades ets dissenyador o programador, però no artista.
Malgrat tot, vaig pensar que potser els nostres projectes encaixaven dins aquest interès per la idea de comunitat, web 2.0 o digueu-li com vulgueu. I quan vaig arribar a casa vaig fer la prova: vaig apuntar els nostres projectes “més artístics” a veure si els acceptaven.
Doncs ja m’han contestat: ni un!!! Ni el ¡Corre!, ni el Bubblr, ni el Phrasr, ni el Real Time, ni el Maçanet 2.0, ni el Zoomap!!! Quin desastre!
Hi
We receive many requests for inclusion in the Rhizome ArtBase, but are unable to index all of them. We regret that we are unable to include your artwork:
Bubblr
in the ArtBase because it did not meet our selection criteria. You may read our selection criteria online at http://rhizome.org/artbase/selection_criteria.rhiz
Best Regards,
Rhizome
El més trist és que entre els criteris d’inclusió no està que el look ha de ser no professional… perquè, sincerament, jutjar 6 projectes en 43 segons em sembla que no passa d’aquesta primera impressió… aixxxxx!!!
(bé, i sense ni mirar-se ni el Zoomap, ni el Real Time, ni el Maçanet 2.0!!!)

June 4th, 2007 at 5:55 pm
Què bò!!! La veritat és que va ser una presentació molt pobra de tot el que ha representat rhyzome.org
Crec també que rhizome.org s’ha quedat enrera en el temps de la web 2.0. Tenia sentit en una web on les eines de creació les controlaven quatre i es podien atribuïr la facultat d’atorgar patents de net-art o no.
En un entorn 2.0, o en una wikieconomia com està de moda ara, això ja no té sentit i la barrera entre el que és art a la xarxa i no ho és es difumina en el moment que els papers de creadors i consumidors ja no estan separats.
El colofó de la presentació dels vostres projectes i el fet que ho puguis publicar en un blog ho il·lustra.
Que ho passi bé la senyora Cornell.
Faig un ping a http://www.ganyet.com/interface/lauren-cornell-espacio-movistar-barcelona-net-art-session